I made this widget at MyFlashFetish.com.

BiRd fLy...iN ThE SkY...

Angel of Mine – Monica Music Code
When I first saw you I already knew There was something inside of you Something I thought that I would never find Angel of mine I look at you, lookin' at me Now I know why they say the best things are free I'm gonna love you boy you are so fine Angel of Mine How you changed my world you'll never know I'm different now, you helped me grow You came into my life sent from above When I lost all hope you showed me love I'm checkin' for ya boy you're right on time Angel of Mine Nothing means more to me than what we share No one in this whole world can ever compare Last night the way you moved is still on my mind Angel of Mine What you mean to me you'll never know Deep inside I need to show You came into my life sent from above (Sent from above) When I lost all hope, you showed me love (Boy you showerd me love) I'm checkin' for ya, boy you're right on time (Right on Time) Angel of Mine (Angel of mine) I never knew I could feel each moment As if it were new, Every breath that I take, the love that we make I only share it with you (you, you, you,you) When I first saw you I already knew There was something inside of you Something I thought that I would never find Angel of Mine You came into my life sent from above (Came into my life, yeah yeah yeah) When I lost all hope you showed me love (Boy You showed me love, uh huh) I'm shakin' for ya, boy you're right on time (But boy your right on time) Angel of Mine (Angel of mine, oh mine) How you changed my world you'll never know I'm different now, you helped me grow I look at you lookin' at me Now I know why they say the best things are free I'm checkin' for ya, boy you're right on time Angel of Mine

Friday, October 22, 2010

~~ LeArN tO LeT gO....~~

donno what to say...just have to remind myself...have to learn to let go...itu yg terbaek utk semua...but deeply inside my heart...i PROMISE you..........mr.MaFiA.





It’s in the silences,
The words you never say
I see it in your eyes,
It always starts the same way
It seems like everyone we know is breaking up
Does anybody ever stay in love, anymore? 


I promise you,
From the bottom of my heart
I will love you till death do us part
I promise you as a lover and a friend
I will love you like I never love again
With everything I am


Ooh I see you look at me,
When you think I’m not aware
You’re searching for clues,
Of just how deep my feelings are.
How do you prove the sky is blue, the oceans wide?
All I know is what I feel,
When I look into your eyes


I promise you,
From the bottom of my heart
I will love you till death do us part
I promise you as a lover and a friend
I will love you like I never love again
With everything that I am ooh yeah


Oh there are no guarantees
That’s what you always say to me
But late at night I feel the tremble in your touch
Oh what I’m trying to say to you,
I never said to anyone I promise


I promise you,
From the bottom of my heart
I will love you till death do us part
(I do my darling I promise you)
I promise you as a lover and a friend
I will love you like I never love again


With everything I am I promise you,
From the bottom of my heart
I will love you till death do us part
( I love you I love you I love you I love you)
I promise you as a lover and a friend
I will love you like I never love again
With everything I am


You’re everything I am oh yeah
With everything I am 



....by hanafiza

Saturday, October 16, 2010

SIAPAKAH...????

Siapakah orang yang sibuk ? 
Orang yang sibuk adalah orang yang tidak mengambil berat akan waktu solatnya seolah-olah ia mempunyai kerajaan seperti kerajaan Nabi Sulaiman a.s 

Siapakah orang yang manis senyumannya? 
Orang yang mempunyai senyuman yang manis adalah orang yang ditimpa musibah lalu dia kata "Inna lillahi wainna illaihi rajiuun." Lalu sambil berkata,"Ya Rabbi Aku redha dengan ketentuanMu ini", sambil mengukir senyuman. 

Siapakah orang yang kaya? 
Orang yang kaya adalah orang yang bersyukur dengan apa yang ada dan tidak lupa akan kenikmatan dunia yang sementara ini.
 
Siapakah orang yang miskin? 
Orang yang miskin adalah orang tidak puas dengan nikmat yang ada sentiasa menumpuk - numpukkan harta. 

Siapakah orang yang rugi? 
Orang yang rugi adalah orang yang sudah sampai usia pertengahan namun masih berat untuk melakukan ibadat dan amal-amal kebaikan.
 
Siapakah orang yang paling cantik? 
Orang yang paling cantik adalah orang yang mempunyai akhlak yang baik. 

Siapakah orang yang mempunyai rumah yang paling luas? 
Orang yang mempunyai rumah yang paling luas adalah orang yang mati membawa amal-amal kebaikan di mana kuburnya akan di perluaskan saujana mata memandang. 

Siapakah orang yang mempunyai rumah yang sempit lagi dihimpit? 
Orang yang mempunyai rumah yang sempit adalah orang yang mati tidak membawa amal-amal kebaikkan lalu kuburnya menghimpitnya.
 
Siapakah orang yang mempunyai akal? 
Orang yang mempunyai akal adalah orang-orang yang menghuni syurga kelak kerana telah mengunakan akal sewaktu di dunia untuk menghindari seksa neraka. 

Siapakah org yg KEDEKUT ? 
Orang yg kedekut ialah org yg membiar ilmu ini dan tidak berkongsi pada orang lain.




** Sebaik-baik manusia itu adalah mereka yang memberi manafa'at kepada manusia lain...




....by hanafiza

BACALAH YASSIN ....!!!

RASULULLAH s.a.w telah bersabda yang bermaksud: 
"Bacalah surah Yassin kerana ia mengandungi keberkatan", iaitu: 

1. Apabila orang lapar membaca surah Yaasin, ia boleh menjadi kenyang. 


2. Jika orang tiada pakaian boleh mendapat pakaian. 

3. Jika orang belum berkahwin akan mendapat jodoh. 

4. Jika dalam ketakutan boleh hilang perasaan takut. 

5. Jika terpenjara akan dibebaskan. 

6. Jika musafir membacanya, akan mendapat kesenangan apa yang dilihatnya. 

7. Jika tersesat boleh sampai ke tempat yang ditujuinya. 

8. Jika dibacakan kepada orang yang telah meninggal dunia, Allah meringankan siksanya. 

9. Jika orang yang dahaga membacanya, hilang rasa hausnya. 

10. Jika dibacakan kepada orang yang sakit, terhindar daripada penyakitnya. 

11. Rasulullah s.a.w bersabda: "Sesungguhnya setiap sesuatu mempunyai hati dan hati al-Quran itu ialah Yassin. Sesiapa membaca surah Yassin,nescaya Allah menuliskan pahalanya seperti pahala membaca al-Quran sebanyak 10 kali. 

12. Sabda Rasulullah s.a.w lagi, "Apabila datang ajal orang yang suka membaca surah Yassin pada setiap hari, turunlah beberapa malaikat berbaris bersama Malaikat Maut. Mereka berdoa dan meminta dosanya diampunkan Allah, menyaksikan ketika mayatnya dimandikan dan turut menyembahyangkan jenazahnya". 

13. Malaikat Maut tidak mahu memaksa mencabut nyawa orang yang suka membaca Yaasin sehingga datang Malaikat Redwan dari syurga membawa minuman untuknya. Ketika dia meminumnya alangkah nikmat perasaannya dan dimasukkan ke dalam kubur dengan rasa bahagia dan tidak merasa sakit ketika nyawanya diambil. 

14. Rasulullah s.a.w bersabda selanjutnya: "Sesiapa bersembahyang sunat dua rakaat pada malam Jumaat, dibaca pada rakaat pertama surah Yaasin dan rakaat kedua Tabaroka. Allah jadikan setiap huruf cahaya di hadapannya pada hari kemudian dan dia akan menerima suratan amalannya di tangan kanan dan diberi kesempatan membela 70 orang daripada ahli rumahnya tetapi sesiapa yang meragui keterangan ini, dia adalah orang-orang yang munafik. 




...by hanafiza

12 BARISAN MANUSIA .. MENUJU KE AKHIRAT



Barisan pertama: 
Di iringi dari kubur dlm keadaan tidak bertangan & berkaki . keadaan ini dijelaskan melalui seruan Allah S.W.T : 
"Mereka orang2 yg menyakiti hati jiran sewaktu hidup mereka. Mereka yg sombong & tidak berbuat kebaikan kepada jiran tetangga akan mendapat kehinaan didunia maupun di akhirat". 
Firman Allah 'aku akan memalingkan hati orang yg sombong serta takbur di muka bumi ini dengan tiada alasan yg benar dari (memahami) ayat2 ku(yg menunjukkan kekuasaan ku),itulah balasan & tempat kembali mereka adalah neraka". 

Barisan ke-2: 
Di iringi dari kubur dlm bentuk babi hutan datang seruan Allah 
"mereka orang yg meringan2kan solat sewaktu hidup,sesungguhnya orang yg memelihara solat 5 waktu akan dihindari dari siksa kubur sebaliknya, mereka yg mengabaikan maka waktu dia mati, Mayatnya akan dihimpit oleh liang lahat sehingga berselisih tulang rusuk." 
Rasulullah saw bersabda "sesungguhnya seorang hamba apabila dia berdiri untuk bersolat,maka di letakkan semua dosanya di atas kepala & kedua2 bahunya, maka setiap kali dia rukuk atau sujud, berjatuhanlah dosa2 itu. 

Barisan ke-3: 
Di iringi dari kubur dgn bentuk keldai & perut penuh ular serta kala jengking 
"mereka adalah orang yg enggan membayar zakat ketika hidupnya walaupun pada ketika itu mereka tergolong dlm orang yg berkemampuan. 
Inilah balasannya & tempat kembali mereka adalah neraka. 

Barisan ke-4: 
Diiringi dari kubur dlm keadaan darah memancut keluar dari mulut 
"Mereka adalah antara orang yg suka berdusta ketika berjual beli. Berniagalah dengan jujur serta amanah agar hasil yg diperoleh datang dari sumber yg halal. 

Barisan ke-5: 
Diiringi dari kubur dalam keadaan berbau busuk seperti bangkai ketika itu Allah menurunkan angin sehingga bau busuk itu menganggu ketenteraman padang mahsyar 
"Mereka ini adalah orang yang menyembunyikan perlakuan derhaka, takut diketahui oleh manusia tetapi tidak pula takut kepada Allah. inilah balasannya & tempat mereka juga adalah neraka. 

Barisan ke-6: 
Diiringi dari kubur dengan keadaan kepala terputus dari badan mereka adalah orang yg dahulunya menjadi saksi palsu. 

Barisan ke-7: 
Diiringi dari kubur tanpa lidah tetapi mengalir darah & nanah dari mulut mereka. Me reka ini adalah orang yg enggan memberi kesaksian kebenaran. 

Barisan ke-8: 
Diiringi dari kubur dlm keadaan terbalik,kepala kebawah & kaki ke atas. M ereka adalah orang yg melakukan zina. 
Tempat mereka juga adalah di neraka. Sabda rasulullah "tiada bersunyi2an antara seorang lelaki & wanita,melainkan wujudnya syaitan sebagai orang ketiga antara mereka". 

Barisan ke-9: 
Diiringi dari kubur dengan wajah hitam & bermata biru, sementara dlm diri mereka penuh dengan api gemuruh mereka adalah orang yg makan harta anak yatim dengan cara yang tidak sepatutnya. 

Barisan ke-10: 
Diiringi dari kubur dlm keadaan tubuh berpenyakit sopak & dipenuhi kusta. M ereka ini adalah orang yg derhaka kepada ibu bapa sewaktu hidupnya. 

Barisan ke-11: 
Diiringi dari kubur dlm keadaan buta,gigi panjang seperti tanduk lembu jantan,bibir terjuih hingga ke dada & lidah terjulur hingga ke perut serta keluar pelbagai kotoran yg menjijikkan. 
Mereka ini adalah orang yg minum arak sewaktu hidupnya. 

Barisan ke-12: 
Diiringi dari kubur dengan wajah bersinar2 seperti bulan purnama. mereka melalui titian Siratulmustakim seperti kilat. 
Datang suara dari sisi Allah yang memaklumkan "mereka semasa hidupnya adalah orang yg beramal salih & melakukan kebaikan. 
Mereka juga menjauhi perbuatan derhaka, memelihara solat lima waktu & meninggalkan dunia dalam keadaan bertaubat. 
Inilah balasan mereka & tempat kembali mereka adalah syurga, beroleh keampunan, kasih sayang & keredhaan Allah S.W.T" 






...by hanafiza

Friday, October 15, 2010

~~ i WiLL cOmE tO YoU...~~





When you have no light to guide you
And no one to walk to walk beside you
I will come to you
Oh I will come to you
When the night is dark and stormy
You won't have to reach out for me
I will come to you
Oh I will come to you

Sometimes when all your dreams may have seen better days
And you don't know how or why, but you've lost your way
Have no fear when your tears are fallin'
I will hear your spirit callin'
And I swear I'll be there come what may

When you have no light to guide you
And no one to walk beside you
I will come to you
Oh I will come to you
When the night is dark and stormy
You won't have to reach out for me
I will come to you
Oh I will come to you

I will come to you

'Cause even if we can't be together
We'll be friends now and forever
And I swear that I'll be there come what may
When the night is dark and stormy
You won't have to reach out for me
I will come to you
Oh I will come to you

We all need somebody we can turn to
Someone who'll always understand
So if you feel that your soul is dyin'
And you need the strength to keep tryin'
I'll reach out and take your hand

I'll reach out and take your hand

Oh I will come to you
When you have no light to guide you
And no one to walk to walk beside you
I will come to you
Oh I will come to you
When the night is dark and stormy
You won't have to reach out for me
I will come to you
Oh I will come to you

Oh I will come to you
Oh I will come to you

I will come to you,
Oh I will come to you...



thanks 4 always be by my side...come to me when i really need someone...luv both of u...the triple F forever till the end... ^_^


...by hanafiza

Thursday, October 14, 2010

10.10.10..kali ke-10... :)

alhamdulillah...i'm graduated now!!!! stelah 4 tahun menuntut ilmu di bumi UTHM...berkat dorongan mak ayh kawan2 lecturer2...berjaya jugak abeskan degree with flying colours..i think..hehhee...wlaupun x dpt first class..but ok la..dpt NC award pun ok wat...bukan senang ok!! dah la sebuk main lgi..active sne sini...kira ok la kan..but actually mmg i kne busy pun..kalu x rowing or join program maner2..haram la..lemau la...msti leka n malas nak stadi...bila busy2 nih...ok la..ader gak rse tkut kalu x sempat nak stadi kan..tp serius la..nsib gak dpt NC award...kls slalu kot x dtng..game sne sini..tp alhamdullillah...psm sume ok..projek sume lancar..siap pada mse di tetapkan..n graduate pada masa nyer!!! yeaahhhhh!!!!... ^_~

wlaupun ari konvo ku sngt gembira..melompat2..membaling2 topi..but jauh di sudut hati..im waiting 4 someone to come and celebrate ari bermakna dan bersejarahku...tp x muncul2 pun org itu..mrajuk ngan aku...2 la..suke sngt buat org sakit ati..haiiyyyaaaa...hana2... but im still happy...even x muncul2 itu org..but still in my heart...hehehe...k la..enjoy the pic.. ^_^

* anugerah Naib Canselor...9 Oktober 2010... ^_^

*gembira sungguh!!! hahaha...

*raptai konvo..

*paint ball time...yesszzaaaa... ^_~

*dewan bersiap...dk 2.. 

*alhamdulillah... ^_^

*in the middle of handsome man & gorgeous lady... ^_^




...by hanafiza






Wednesday, October 6, 2010

~~ RaYa...rAyA...RaYa...2010~~

mr.MaFiA...view my blog today..n i realize...rse mcm dh jarang2 jer tulis blog skrg nih...nper yer?? hmmm...kne rjin2 tulis...coz ni la kenangan di kala tua2 nnt...bila dah tua bce blk blog nih..msti akan tersenyum n gelak bagai...memories kowtt...hehehhe...arini nak ckp psl raya plak...

dh nak abis syawal bru nak coret2 psl raya...raya aidilfitri 2010...pling bermakne kowtt...sbb dpt raya sakan...wlaupun ader perkara2 yg mengecewakan..but its ok..itu la lumrah kehidupan kan...hidup xkan colourful tnpa ujian dri YANG MAHA ESA kan...trima dgn ati terbuka...but raya taun nih mmg la...best gile...bnyk jemputan open house..bukan stakat ujung minggu jer..weekdays pun bersepah2 ngajak p open house..maklum la...b4 nih raya jer kne blk u awl..so raya x puas la..tp taun nih puas sngt2 la..x terungkap dek puas nyer..muahahha...

wlaupun raya ke-4 dh kne ngaja...al maklumla..sek puaka kan...xnak bg amukan puaka berlaku..ikuti jela ape yg diminta...janji blk sek leh jer g open house...mkn free sje pun raya2 nih...hehehe...best2!! sngt best!!!!  :)

smoga taun dpn pun dpt raya sakan mcm taun nih!! hehehehe... ^_^

* big family...hjh. teh yah the leader...hehe ^_^

* ank2 dara cucu teh yah... ^_^

* thanks to k.farha...bg bju nih kat i..raya kedua i dh pkai dh..heheh

* sweet hepi family... ^_^

* beraya di rumah aziemah..mmbr smkasas...

* open house umah c'ra...mmbr sjkt...

* home sweet home...thanks 4 coming my frend..mmbr2 sek rndah..

* open house umah mior...mmbr iena..

* open house umah k.atie...siap pakej mekup dri mr.BUD gitu...hehehe...mmbr sjkt..

* beraya di rumah kamarul..merangkap ari tunang kakaknyer..nurul diyanah...mmbr smkasas..

* beraya di rumah jamil...mmbr smkasas...

* beraya di rumah cikgu jumilah...cikgu smkasas...

* open house di home sweet home...c'ra n her sister..

* syafiqah bersama abg nyer berdarah manis...hehe

* mmbr sarjana...

* mmbr smkasas...sue..yana..dek..



....by hanafiza

Saturday, September 25, 2010

~ LiFe MuSt Go On ~

smakin tenang bila baca buku JANGAN BERSEDIH...semua nya berbalik pada qada dan qadar tuhan...perjalanan hidup manusia semuanya colourful...perlu trima segala ujian dari-Nya dgn tenang..smoga kuat menempuh sgala onak duri mendatang...insyaAllah...kepada insan tersebut...thanks make my life more colourful..smoga hidup bhagia..doa sentiasa mengiringimu..amin...


aku meminta kepada Tuhan setangkai bunga segar
namun Dia berikan kaktus berduri
aku meminta kupu2
diberiNya ulat berbulu
aku bersedih & kecewa...

namun kemudian
kaktus itu berbunga indah sekali
ulat itu pun menjadi kupu2 yang sngt cntik sekali

itulah jalan Tuhan
indah pada masanya...

Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan
tp Dia memberi apa yang kita perlukan
kadang kala kita sedih, kecewa & terluka
tapi jauh di atas segalanya
Dia sedang mengatur yg terbaek dalam kehidupan kita...


insyaAllah...


* mmg Allah sengaja temukan kita dgn org yg x serupa dgn kita supaya kita DAPAT MENJADI PENILAI YG BAIK...
* mmg Allah sengaja temukan kita dgn org yg x sama fikirannya dgn kita supaya kita SEDAR BAHAWA KITA HANYALAH MAKHLUK YG SENTIASA MENGHARAPKAN PERTOLONGAN ALLAH...
* mmg Allah sengaja temukan kita dgn org yg x memahami keadaan diri kita supaya kita DAPAT KASIH SAYANG YG TERBAIK KHAS UTK DIRI KITA...
* mmg Allah sengaja temukan kita dgn org yg x sempurna supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA * PEMURAH & PENYAYANG KERANA INGTKAN KITA BAHAWA DIA BUKANLAH PILIHAN YG HEBAT...
* mmg Allah sengaja temukan kita dgn org yg sngt berbeza perangainya dgn kita supaya dapat MENGUTIP PENGALAMAN DARINYA...
* mmg Allah sengaja temukan kita dgn org yg bnyk complain itu ini supaya kita menjadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA...
* mmg Allah sengaja temukan kita dgn org yg tidak penyayang supaya kita LEBIH FAHAM BAHAWA CINTA YG TERBAIK ADA BERSAMA ALLAH...
* mmg Allah sengaja temukan kita dgn org yg bnyk sombong, bangga supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG X SELAMANYA KEKAL...



* manusia selalu leka..sngt ssh nak menerima qada qadar tuhan....ajal maut jodoh rezeki semua dariNYA...perlu kuat menerimanya walaupun itu bukan aper yg kita inginkan......chaiyok2!!!






really love this song...!!





...Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan
...tp Dia memberi apa yang kita perlukan
...by hanafiza